herb Banie

Oficjalny serwis gminy

facebook
  • Pic 1
  • Pic 2
  • Pic 3
  • Pic 4
  • Pic 5
  • Pic 6
  • Pic 7
  • Pic 8
  • Pic 9
  • Pic 10
  • Pic 11
  • Pic 12
  • Pic 13

Dziś jest poniedzialek 18 września 2023, imieniny: Ireny i Józefa
Ochrona przeciwpożarowa i zapobieganie katastrofom

Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych

Polski Ład

Ścieżki rowerowe

Projekt door-to-door

Czyste Powietrze




Biuletyn

Policja

bialostron

Dom Kultury w Baniach

Polska Atrakcyjna
Kalendarz imprez

Opłata od posiadania psów

dodano: 2014-04-29 11:09:16

 OPŁATA OD POSIADANIA PSÓW



UWAGA – W ROKU 2014 OBOWIĄZUJE UCHWAŁA  NR XIX/159/2012 RADY GMINY BANIE  Z DNIA 6 LISTOPADA 2012 W SPRAWIE WPROWADZENIA OPŁATY OD POSIADANIA PSÓW.

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA

Opłata jest płatna bez wezwania w terminie do 30 czerwca br., a w  przypadku nabycia psa po terminie płatności opłata za ten rok jest płatna nie później niż w ciągu dwóch tygodni od dnia wejścia w posiadanie psa.

Opłaty można dokonać w następujący sposób:

1.bezpośrednio na rachunek bankowy Urzędu Gminy Banie:
Urząd Gminy
74-110 Banie
ul. Skośna 6
nr 42 9377 0000 0101 5600 2001 0002
Na dowodzie wpłat należy wpisać imię i nazwisko,adres posiadacza psa oraz numer identyfikacyjny psa (Chip), jeżeli posiada.

2. u inkasentów poszczególnych sołectw

Podstawa prawna :
1.Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o  podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U.z 2010r.,Nr 95,poz.613 ze zm.)
2.Uchwała Nr XIX/159/2012 Rady Gminy Banie z dnia 6  listopada 2012r. w sprawie opłaty
od posiadania psów


Inne informacje

Z mocy ustawy opłaty od posiadania psów nie pobiera się od:
1.członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw,umów lub zwyczajów
międzynarodowych, jeżeli nie są obywatelami  polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej – pod warunkiem wzajemności;
2.osób zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych- z tytułu posiadania jednego psa;
3.osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych- z tytułu posiadania psa asystującego;
4.osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo – z tytułu posiadania jednego psa
5.podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych – z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów.

W celu zgłoszenia uprawnień do skorzystania z ww. zwolnień należy w tutejszym Urzędzie Gminy (pok.19) przedłożyć  następujące dokumenty:

1.Osoby przynależące do grupy o znacznym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych powinny przedstawić:
-orzeczenie o stopniu niepełnosprawności,
-dowód osobisty właściciela psa,
-dowód elektronicznego znakowania psa.
2.Osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych – z tytułu posiadania psa asystującego powinny przedstawić:
-certyfikat potwierdzający status psa  asystującego, wydany przez podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, znajdujący się w rejestrze podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów,
-dowód osobisty właściciela psa,
-dowód elektronicznego znakowania psa.
3.Osoby w wieku powyżej 65 lat prowadzące SAMODZIELNIE gospodarstwo domowe
powinny przedstawić:

-wypełnione  przez właściciela psa oświadczenie o samodzielnym prowadzeniu gospodarstwa domowego(druk do pobrania wyżej, w Urzędzie Gminy pok.19 bądź napisane odręcznie),
-dowód osobisty właściciela psa,
-dowód elektronicznego znakowania psa.
4.Podatnicy podatku rolnego od gospodarstw rolnych powinni przedstawić:
-decyzję w sprawie podatku rolnego lub łącznego zobowiązania podatkowego opłacanego przez właściciela psa,
-dowód osobisty właściciela psa,
-dowód elektronicznego znakowania psa.



W 2014 r. opłata od posiadania psów wynosi 40,00 zł (słownie: czterdzieści złotych) od jednego psa.

Niezapłacona w terminie opłata wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej.

Informacja telefoniczna:

- Urząd Gminy Banie pok.19, tel.(91) 4 166 446 wew.28

/pliki/banie/pliki/oswiadczenie.odt

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia